Zajęcia dodatkowe
Szkoła oferuje bogaty wachlarz zajęć dodatkowych.
Zajęcia dodatkowe rozpoczynają się w drugim tygodniu września i kończą w drugim tygodniu czerwca bieżącego roku szkolnego.
Szkoła współpracuje na co dzień z Psychologiem oraz Logopedą.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Zatem do czego jest nam potrzebna komunikacja?
Do przekazywania informacji, wyrażania uczuć, dzielenia się swoją opinią, sprawowania kontroli (zwracanie uwagi i przedstawianie stanu pożądanego), motywowania (pochwała, krytyka, informacja zwrotna).
Cele zajęć:
- Dostarczenie wiedzy na temat skutecznych form komunikacji.
- Rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania.
- Doskonalenie umiejętności komunikowania i odczytywania sygnałów niewerbalnych.
- Zapoznanie z zasadami konstruktywnego udzielania informacji zwrotnych.
- Rozwijanie umiejętności ważnych w kontaktach z ludźmi.
Osiągnięcia:
- Samoświadomość emocjonalna
- Rozpoznawanie uczuć i tworzenie słownika do ich wyrażania
- Panowanie nad emocjami
- Rozumienie swoich i cudzych emocji
- Asertywność
- Rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych
- Radzenie sobie ze stresem
- Podejmowanie decyzji
- Pozytywne myślenie
KREATYWNA MATEMATYKA
Matematyka i pokrewne kierunki studiów to zwykle otwarte drzwi do przyszłości.
Dzieci będą uczyć się matematyki, jako sztuki rozwiązywania problemów. W grupie liczy się dojście do rozwiązania przez każde dziecko. Każda droga dojścia do celu jest prawidłowa. Koncentrujemy się przede wszystkim na rozwiązaniu problemu, a nie na obliczeniach, dzięki czemu można wprowadzać proste koncepcje matematyczne, zrozumiałe (i używane mentalnie) przez każde dziecko, ale kłopotliwe w zapisie lub obliczeniach (np. algebra zbiorów).
ZAJĘCIA PLASTYCZNO-TECHNICZNE
Celem zajęć plastycznych jest uwrażliwienie dzieci na piękno otaczającego świata oraz pobudzanie do samodzielnej twórczej aktywności i rozwijania wyobraźni.
Zajęcia prowadzone przez znakomicie przygotowanego instruktora pozwalają dzieciom poznać różne techniki sztuki plastycznej m.in.: malarstwo na szkle, ceramika, rzeźba, origami, bibułkarstwo, itp. Dzięki zastosowaniu różnych technik plastycznych uczniowie nie tylko rozwiną swoje zdolności motoryczne i koordynacyjne, ale także będą mogli obcować ze sztuką i otwierać się na nią.
Podczas zajęć technicznych uczniowie poznają osiągnięcia techniki, wybranych dyscyplin wiedzy technicznej i związane z nimi technologie, materiały, narzędzia, urządzenia techniczne oraz zawody. Uczniowie zdobędą wiedzę na temat:
- wyszukiwania i gromadzenia informacji technicznej
- stosowania różnych środków wyrazu - wypowiedź, rysunek, symbol, sprawozdanie, notatka, obraz
- umiejętności rozróżniania poszczególnych materiałów (surowców, półproduktów i gotowych materiałów)
- własności i zastosowania materiałów
- prostych technologii obróbki materiałów
WARSZTATY LEGO Z ELEMENTAMI ROBOTYKI:
Wykorzystywane na zajęciach zestawy klocków są źródłem wiedzy o świecie. Wprowadzają małych odkrywców w świat techniki i natury. Uczniowie poznają podstawy budowy maszyn, prawa przyrody, reguły matematyczne czy historię. Tworzą projekty.
KLUB KREATYWNEGO INŻYNIERA:
Priorytetem na zajęciach jest opanowanie przez uczniów praktycznych metod działań technicznych poprzez realizację projektów opartych na przetwarzaniu różnych materiałów przy użyciu odpowiednich narzędzi i urządzeń. Podczas praktycznej działalności uczeń wyrabia prawidłowe nawyki zachowań, które są niezbędne w dorosłym życiu zawodowym. Rozwijamy kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość; Uczniowie uczestniczą w projektach konstrukcyjnych, majsterkowania, budowania, poznają materiały użytkowe...uczą się odczytywać podstawowe informacje techniczne.
ZAJECIA MUZYCZNO-RYTMICZNE
Cykl zajęć umuzykalniających, mający na celu kształcenie słuchu, wartości rytmicznych oraz uwrażliwienie na różne elementy muzyki i tańca. Ćwiczenia, których celem jest rozwijanie twórczej inwencji dzieci.
TANIEC
Kreatywność, umiejętności ruchowe i taneczne oraz wspieranie naturalnej spontaniczności dzieci są głównymi celami prowadzonych zajęć. Nabyte umiejętności podnoszą sprawność psychomotoryczną niezbędną do harmonijnego rozwoju, budują pewność siebie, dobry kontakt z własnym ciałem i dobre samopoczucie wśród innych.
TEATR TWÓRCZEGO AKTORA
Warsztaty teatralne rozwijające twórczy potencjał dzieci i młodzież w zakresie: ruchu scenicznego, interpretacji tekstu, teatralnej improwizacji oraz animacji przedmiotu. Uczestnicy poznają świat teatru najpierw poprzez zabawę, stopniowo poprzez odkrywanie technik znanych zawodowym aktorom. Udział w zajęciach pomaga też rozwinąć pamięć i koncentrację uwagi, wzmacnia poczucie własnej wartości, pozwala lepiej poznać siebie i współpracować z innymi.
J. HISZPAŃSKI/J. NIEMIECKI – do wyboru od I klasy – 2h tygodniowo.
ZADANIA DOMOWE
Dzieci mają możliwość odrabiania zadań domowych pod nadzorem Nauczyciela.
ŚWIETLICA
Celem działalności świetlicy jest zapewnienie dzieciom zorganizowanej opieki wychowawczej, oraz odpowiednich warunków do zabawy i wypoczynku.
Charakter działalności świetlicy jest wolny od systemu lekcyjnego. Świetlica zapewnia opiekę uczniów po zajęciach lekcyjnych w miłym i bezpiecznym otoczeniu. Zajęcia świetlicowe rozwijają kreatywność, która prowadzi do umiejętności kierowania sobą. Dziecko w świetlicy musi mieć czas na odpoczynek po wysiłku umysłowym oraz czas na kontakty z rówieśnikami poprzez zabawę, rozmowy oraz współdziałanie w realizowaniu powierzonych zadań. Umiejętność współżycia w grupie ważna jest nie tylko w dzieciństwie ale ma wpływ na dorosłe życie. Zajęcia świetlicowe ćwiczą logiczne myślenie, wypowiadanie się, rozwijają fantazję i wyobraźnię twórczą oraz zainteresowania.
SZKOLNY KLUB SPORTOWY
Cel zajęć Szkolnego Klubu Sportowego
Będziemy kształcić potrzeby czynnego wypoczynku w formie indywidualnej i grupowej,
rozbudzać zainteresowania różnymi formami aktywności fizycznej (piłka nożna, siatkówka, koszykówka, lekkoatletyka, piłka ręczna), motywować do pracy i osiągania lepszych wyników – udział w zawodach.
KLUB MŁODEGO PODRÓŻNIKA -ZAJĘCIA W JĘZYKU ANGIELSKIM
Warsztaty międzykulturowe wprowadzające w fascynujący świat różnych kultur połączone z pokazami multimedialnymi z podróży w ciekawe zakątki świata. Zajęcia przełamujące stereotypowe myślenie, ułatwiające zrozumienie innych cywilizacji, jak i rodzimej kultury.
KLUB MŁODEGO ODKRYWCY
KMO to ogólnopolski program koordynowany przez Centrum Nauki Kopernik. Pod opieką nauczycieli młodzi odkrywcy przeprowadzają eksperymenty i badania naukowe. Uczniowie mogą nawiązywać kontakty z innymi klubami, planować wspólne projekty i brać udział w konkursach. Mogą również korzystać z porad konsultantów Centrum Nauki Kopernik.
ZAJĘCIA PŁATNE:
Nauka pływania pod okiem Instuktora.
Basen Kryty – Szkolny Ośrodek Gimnastyki Korekcyjno-Kompensacyjnej, Józefa Lompy 7; Bielsko-Biała
GIMNASTYKA KOMPENSACYJNO-KOREKCYJNA – 1x w tygodniu
Zajęcia korekcyjne mają za zadanie skorygowanie wad postawy poprzez stosowanie optymalnie dobranych ćwiczeń rozciągających i wzmacniających poszczególne partie mięśniowe odpowiedzialne za daną wadę postawy. Kształtujemy nawyk prawidłowej postawy ciała. Pracujemy nad likwidowaniem przykurczów, mających bezpośredni wpływ na kształtowanie postawy. Wyrabiamy nawyk prawidłowego stawiania stóp w chodzie i w biegu, korygujemy płaskostopie. Podczas gimnastyki pracujemy także nad poważniejszymi wadami postawy.