Distinguished School
Anglojęzyczna Szkoła Podstawowa Europejczyk has been selected
as an Apple Distinguished School for 2022–2025.
Congratulations on being recognised for continuous innovation in learning,
teaching and the school environment.
Z dumą informujemy, iż nasza szkoła pomyślnie przeszła proces certyfikacji i otrzymała tytuł
Apple Distinguished School na lata 2019-2022
Apple Distinguished School na lata 2022-2025
Szkoły Apple Distinguished School są jednymi z najbardziej innowacyjnych na świecie. To nowatorskie placówki, które zapewniają uczniom doskonałe środowisko dydaktyczne i — realizując przyświecającą Apple wizję — spełniają najwyższe standardy nauczania. Produkty Apple są w nich używane jako narzędzia inspirujące uczniów do większej kreatywności, pracy zespołowej i krytycznego myślenia. Kierownictwo szkół uhonorowanych tym tytułem stwarza warunki, które budzą w wychowankach zapał do nauki i ciekawość oraz sprawiają, że proces uczenia się jest spersonalizowany.
W szkołach Apple Distinguished School doświadczenia edukacyjne mają charakter czynny i osobisty. Są ukierunkowane na współpracę i umiejętności istotne z perspektywy konkretnego ucznia, dzięki czemu stwarzają warunki do twórczej pracy i rozbudzają w uczniach wiarę w znaczenie ich twórczości. Kultura organizacyjna szkoły ukierunkowana na rozwój i wspierająca nauczyciela jako projektanta doświadczeń edukacyjnych inspiruje do lepszego nauczania i sprawia, że nauczyciele czują się doceniani. Środowisko jest niezawodne, dynamiczne i stanowi inspirację do innowacyjnego uczenia się oraz nauczania.
Dokumentowanie wyników
Sukcesy uczniów są dokumentowane w ramach realizowanych w szkole procesów badawczych, które mierzą coroczne postępy i nadzorują stabilny rozwój programu. Nauczyciele i uczniowie dają przykład tego, jak najlepsze sposoby postępowania w dziedzinie uczenia się i nauczania nieustannie zmieniają się dzięki technologii Apple.
W trakcie procesu certyfikacji badania efektywności nauczania przeprowadzała i monitorowała Pani Dr Małgorzata Anna Łuszcz z Instytutu Neofilologii Katedry Cyfrowej Edukacji Językowej Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
Zapraszamy do zapoznania się z naszymi książkami dostępnymi w Apple Books.
Dla użytkowników ios:
Książka nr 1 | Książka nr 2 |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Magdalena Pławecka Edukacja Wczesnoszkolna | Marta Harat | Romana Matuszczyk Nauczyciel języka hiszpańskiego |
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, Jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej mogę z pełnym przekonaniem powiedzieć, iż zadanie to ułatwia nam korzystanie z iPadów podczas codziennej pracy. Nie chodzi tutaj o rozdawanie dzieciom tego sprzętu podczas wybranych zajęć – każdy Uczeń ma iPad, który jest indywidualnie do niego przypisany, towarzyszy mu nie tylko podczas każdej lekcji, lecz również w domu. Ceniąc indywidualność każdego dziecka oraz respektując potrzeby klasy, możemy dobierać zadania i ich poziom trudności do poszczególnych Uczniów. Dodatkowo każdy z nich może wykonać te zadania powtórnie w domu oraz korzystać z wielu aplikacji, dzięki którym poprzez zabawę, powtarzają omawiany materiał. Uczniowie pracują indywidualnie, na miarę swoich możliwości, w swoim własnym tempie – praca taka jest gwarantem atmosfery sprzyjającej wszechstronnemu rozwojowi. W takiej atmosferze dzieci czują radość i pasję do nauki, co przekłada się na ich wysokie wyniki edukacyjne. Nauka poprzez zabawę wywołuje uśmiech na ich twarzach, a wiedza pozyskana w ten sposób zostaje przez nich dobrze zapamiętana. Dzieci chętnie przychodzące do szkoły oraz z niecierpliwością wyczekujące kolejnego omawianego tematu są również olbrzymią motywacją dla nauczyciela, który czuje satysfakcję ze swojej pracy. | W nauczaniu dzieci, jak posługiwać się technologią, najbardziej lubię to, że uczniowie bardzo szybko i intuicyjnie nabywają nowe umiejętności. Nasi uczniowie żyją w świecie, w którym technologia jest sposobem na życie. To, co działało w salach lekcyjnych lata temu, może już nie działać. To, co działa teraz, może nie działać w przyszłości. Częścią naszej pracy jest dostarczanie i uczenie naszych uczniów umiejętności, których potrzebują, aby odnieść sukces w życiu dorosłym jako członkowie społeczeństwa. Niezależnie od tego, czy nam się to podoba, czy nie, technologia jest dziś absolutną koniecznością w klasie. Na lekcjach uczniowie naszej szkoły mogą stworzyć wszystko – od ekscytujących prezentacji, filmów animowanych, po notatki graficzne, szkice, gry słowne i wiele innych! iPad daje uczniom wolność wyboru, pobudza ich kreatywność, a poprzez to poszerza ich horyzonty. Mając taki wachlarz możliwości, nauka przychodzi im łatwiej, szybciej i z przyjemnością. | Uczniowie podczas moich lekcji mają okazję poćwiczyć swoje umiejętności w różnorodny sposób, na przykład za pomocą aplikacji powtarzają i utrwalają słownictwo, ćwiczą wymowę. Każda lekcja odbywa się w systemie jeden uczeń - jeden iPad. Zajęcia wzbogacane są wiadomościami kulturalnymi i geograficznymi dotyczącymi Hiszpanii. Przygotowane kursy służą do systematyzowania i utrwalania wiedzy. Liczne gry i konkursy poprzez rywalizację zachęcają uczniów do efektywnego działania. Uczniowe z zapałem i radością uczestniczą w zajęciach, chętnie współpracują w działaniach grupowych. Dzięki iPadom zajęcia zostają wzbogacone o materiały multimedialne i aplikacje, które eliminują barierę językową i umożliwiają swobodne korzystanie ze zdobytej wiedzy w życiu codziennym. Praca z iPadem jest również wyzwaniem dla nauczyciela, poprzez szkolenia i własną pracę wzbogaciłam warsztat pracy o nowe doświadczenia, rozwiązania i podejścia. |